سفارش تبلیغ
صبا

مجله خبری آتی

راهنمای خرید کفش کتانی

در خرید کفش کتانی اورجینال، در درجه اول باید به استفاده‌ای که از آن خواهید داشت، توجه کرد. رایج‌ترین مدل بین کفش‌های ورزشی، کفش دویدن است که برای فعالیت‌های ورزشی عادی، پیاده روی و دو مناسب بوده و البته به صورت روزمره هم می‌توان از آن استفاده کرد. با این حال پیدا کردن مناسب‌ترین کفش دویدن کار آسانی نیست و گزینه‌های بسیاری وجود دارد. برای این‌که سلامت و راحتی پاهایتان را حین ورزش تضمین کنید، باید مطمئن شوید که کفشی انتخابی، از پنجه تا پاشنه به خوبی اندازه‌ی پای شماست. اما انتخاب کفش اسپرت مناسب رازهای کوچکی دارد. اینکه بدانید در بین کفش‌های دویدن باید دنبال چه باشید به شما ایده درستی می‌دهد.

توصیه های لازم برای خرید کفش ورزشی:

-پاشنه‌ی کفش کتانی یا ورزشی باید کاملا نرم و اندازه باشد. نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد . برای این‌که هنگام خرید کفش از درست بودن اندازه پاشنه آن مطمئن شوید، لازم است بند کفشتان را ببندید اما آن را خیلی سفت و تنگ نکنید، شما باید بتوانید پایتان را داخل کفش کمی به طرفین بلغزانید.

-بستن بند کفش به شما اجازه می‌دهد پایتان را به طور کامل در کفش بدون لغزش نگه دارید، با این حال باید هنوز بتوانید کمی پاشنه پایتان را داخل کفش بلغزانید و نباید احساس فشار و ناراحتی کنید. هر گونه ناراحتی و فشاری که در هنگام خرید داخل فروشگاه احساس کنید، موقع دویدن تشدید می‌شود.

-رویه کفش در عین حال که کاملا پای شما را می‌گیرد و محافظت می‌کند باید نرم و راحت باشد. اگر پایتان داخل کفش احساس فشار و تنگی می‌کند احتمال دارد که رویه کفش بیش از اندازه تنگ باشد و بنابراین پای شما داخل کفش به فضای بیشتری نیاز دارد. اگر یک کفش با کیفیت و مناسب انتخاب کرده‌اید و احساس فشار در بخش روی پای خود دارید، شاید لازم باشد، پیش از آنکه به سرعت سراغ یک گزینه دیگر بروید، نوع بستن بند کفش و دیزاین‌اش را تغییر دهید.

-هنگام خرید کفش‌ اسپرت این نکته را به یاد داشته باشید که پای شما باید بتواند کمی به طرفین حرکت کند بی‌آن‌که بخش لبه‌های رویه کفش از زیره آن جلوتر بیاید و کشیده شود. اگر به فکر خرید کفش کتانی برای کودک خود هستید حرکت دادن پا، راحت‌ترین راه برای این است که بدانید پهنای کفش درست است. اما در مورد خودتان، می‌توانید به جای انگشت کوچک‌تان توجه کنید، اگر کفش خیلی تنگ باشد، انگشت کوچک پایتان حس جمع شدگی و بالا قرار گرفتن دارد.

-پاها حین دویدن کمی ورم کرده و بلندتر می‌شوند، پس مطمئن شوید که که بین بلندترین انگشت پا و بخش جلوی کفش به اندازه‌ی پهنای شست دست‌تان فاصله است

-انعطاف‌پذیری یک کفش را باید پیش از پوشیدن آن امتحان کنید. برای تعیین میزان انعطاف‌پذیری کفش، بخش پاشنه آن را در دست‌تان نگه دارید و بخش پنجه‌اش را به زمین فشار دهید. کفش باید به همان میزان که پای شما می‌تواند منعطف شود، خم شود. انعطاف‌پذیری نامناسب یک کفش به خصوص کفش دویدن باعث ابتلا به کمر درد و التهاب پلانتار شده و خشکی کتانی باعث کشیدگی تاندون پا و فشار روی بخش کف پا می‌شود.